●本授業の目的およびねらい
学会や社会で求められるプレゼンテーションを行えるよう、リーディング・スピーキング・リスニング・ライティングの各能力を高め、また4技能の統合を目指すことを目的とする。研究拠点大学たる名古屋大学の学生に相応しい学術英語を使いこなす能力を、実際の運用を前提とした学習活動を通して養う。自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかというこれまで英語(基礎)・(中級)で養った知識・技能と、英語(コミュニケーション)で培ったコミュニケーション能力に加え、プレゼンテーションに必要な知識や技能を習得し、学術英語を使いこなす能力を更に発展させる。
|
●履修条件あるいは関連する科目等
None.
|
●授業内容
Schedule
Week 1: Introduction Week 2: An overview of presentations Week 3: Reading and expressing opinions Week 4: Pros and Cons Week 5: Reading and presenting facts and figures Week 6: Reading and conducting interviews Week 7: Understanding and presenting graphics Week 8: Student Presentations Week 9: Reading, writing about, and summarizing data from tables Week 10: Evidence and points of views Week 11: Logical organization in writing Week 12: Reading, writing about, and summarizing data from tables Week 13: Survey reports Week 14: How to read and recognize opposing point of views Week 15: Student Presentations [Schedule subject to change]
|
●成績評価の方法
Student speeches 30% book reports 30% class participation 10% attendance 10% e-learning activities done outside of class 20%
|
●教科書
Richard Harrison. 2011. Headway: Academic Skills: Listening, Speaking and Study Skills. Level 3. Oxford.
|
●参考書
None. However, students are required to bring an English language dictionary to all classes.
|
●注意事項
対面授業に加え、課外学習教材「eFACE」を課し、その成績に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。なお、5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。初回の授業を欠席し課外学習教材を受け取っていない場合は、Eラウンジにとりに行くこと。
|
●本授業に関する参照Webページ
None
|
●担当者からの言葉(Webページのみ表示)
Students will be expected to integrate all their speaking, listening, writing, and reading skills in this class. They are also expected to be open to learning about a variety of topics outside of their area of study (basically, expect the unexpected).
|