学部・大学院区分学部
時間割コード0024428
科目区分言語文化
科目名 【日本語】英語(コミュニケーション)
科目名 【英語】Academic English Communication
主担当教員 【日本語】三輪 晃司
主担当教員 【英語】MIWA Koji
単位数2
開講期・開講時間帯Ⅱ 木曜日 4時限


本授業の目的およびねらい
本授業科目は,専門的学習のツールとして外国語の能力を高め,異文化理解を深めて,国際社会に相応しい教養を育むことが目的である。
リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高める授業を行い、日常会話、さらにはディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を養成する。
授業の構成
As a rule, the language of instruction is English. Each week, several students will serve as a discussion leader to facilitate in-class discussions on a particular topic. Students will study various communication skills (e.g., making eye-contact, adjusting stress patterns and intonation, using descriptive words, controlling pace, and expressing emotion). The following course plan is tentative and subject to revision during the semester, depending on students’ progress and, to an extent, topics of their interest.

Week 1: What is Academic English Communication?
Week 2: Being yourself, international jokes
Week 3: Foreign cultures
Week 4: Food
Week 5: Traveling
Week 6: Sports
Week 7: Movies and books
Week 8: Heroes
Week 9: Pets
Week 10: Friends
Week 11: Romantic relationship and marriage
Week 12: Working in society
Week 13: Inventions
Week 14: Happiness
Week 15: Course review
履修条件・関連する科目
There is no prerequisite. For details, please refer to the guidelines on the undergraduate English studies.
成績評価の方法と基準
e-learning (20%), TOEFL ITP (30%), In-class discussion leading (15% * 2), in-class participation (20%) 注意事項参照のこと
教科書・テキスト
There is no textbook. Printed materials will be handed out in class if necessary.
参考書
Not applicable
注意事項
課外学習として「Academic Express3」を課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。また、TOEFL ITP(Listening,Structure)の評価を30%とする。5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。英語検定試験による単位認定を申請する学生以外は、履修取り下げを認めない。
本授業に関する参照Webページ
None.
担当教員からのメッセージ
The purpose of this course is to help students improve their foreign language proficiency, understand foreign cultures, and acquire the knowledge required in a globalized society. This course will help students improve their communicative ability and master basic skills for discussion and presentations.
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
I generally believe that the ultimate goal of teaching is to help students to develop self-confidence and independent attitude towards learning. To this end, I value students' contribution in class. As the course instructor, I would like to follow the principles and teachings in The Seven Habits of Highly Effective People (Covey, 1989).