学部・大学院区分学部
時間割コード0022446
科目区分言語文化
科目名 【日本語】英語(中級)
科目名 【英語】Academic English Intermediate
主担当教員 【日本語】NUSKE Kyle
主担当教員 【英語】NUSKE Kyle david
単位数1
開講期・開講時間帯Ⅱ 火曜日 4時限


本授業の目的およびねらい
本授業科目は,専門的学習のツールとして外国語の能力を高め,異文化理解を深めて,国際社会に相応しい教養を育むことが目的である。そのねらいは、研究拠点大学である名古屋大学の学生にふさわしい学術英語を使いこなす能力を身につけるところにある。論理的な英文のカギとなるエッセイの構造に着目し、目的に応じて必要な情報をいかに読みとるか、また逆に、自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかを学ぶ。将来、専門の論文を英語で読んだり書いたりする時に、指針となる英文構成法の基礎、および実際に役立つ英語表現を多く習得する。
授業の構成
This class aims to increase students' understanding of common structures used in English academic essays in order to improve their reading comprehension and writing skills. Each week, students will complete interactive activities and assignments on the NUCT course page. Additionally, approximately half of the class sessions will take place in real time through Zoom. Students will take a process approach to writing, including brainstorming, drafting, peer review, revising, and editing. Throughout the semester, they will write a rigorous academic essay in stages. They will select their own essay topics related to personally and socially significant issues.
履修条件・関連する科目
None.
成績評価の方法と基準
30%: source-based essay; 20%: homework, attendance, and participation; 50%: items described in “注意事項”
教科書・テキスト
None. All materials will be provided by the instructor.  
参考書
None is required, but students are recommended to bring a dictionary to class.
注意事項
課外学習として「ぎゅっとe」リーディングを課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。またTOEFLITP (Reading)およびCriterionの評価を30%とする。なお、5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。英語検定試験による単位認定を申請する学生以外は、履修取り下げを認めない。
本授業に関する参照Webページ
None.
担当教員からのメッセージ
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
1) Please feel free to approach the instructor with any questions, concerns, or requests about this class. 2) Students are expected to attend all Zoom sessions. Beginning with their second absence, students’ attendance and participation scores will be lowered for each class they miss. 3) Plagiarism (盗作) is strictly prohibited and will result in automatic failure of the course.