学部・大学院区分学部
時間割コード0021106
科目区分言語文化
科目名 【日本語】英語(コミュニケーション)
科目名 【英語】Academic English Communication
主担当教員 【日本語】M.Marshall
主担当教員 【英語】MARSHALL Michael
単位数2
開講期・開講時間帯Ⅱ 月曜日 1時限


本授業の目的およびねらい
本授業科目は,専門的学習のツールとして外国語の能力を高め,異文化理解を深めて,国際社会に相応しい教養を育むことが目的である。
リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高める授業を行い、日常会話、さらにはディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を養成する。
授業の構成
In this class students will be encouraged to engage in a variety of activities to improve and practice their English conversational skills covering a number of different topics and situations. Generally the topics will be related to the units of the Impact Listening textbook.( These will be covered at a general pace of one unit per week, although the pace may vary according to the students’ progress and the order of the units may differ from the order in the book.) Activities will be conducted in both pairwork and group activities. Pair activities and group work include conversational role play, interviews, games, discussions, and mini presentations. In addition to conversation activities every class will include listening exercises, not only from the textbook but also other sources.Class time will also be given to the review of key grammar points and hints and advice for conversational strategies.
履修条件・関連する科目
NONE
成績評価の方法と基準
In addition to the percentage of the grade for e-learning and TOEFL-ITP (50%) students will be assessed on class performance and a number of class tests (50%)
教科書・テキスト
Impact Listening 2 Robbins/MacNeill (Pearson Longman)
参考書
NONE
注意事項
課外学習として「Academic Express3」を課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。また、TOEFL ITP(Listening,Structure)の評価を30%とする。5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。英語検定試験による単位認定を申請する学生以外は、履修取り下げを認めない。
本授業に関する参照Webページ
担当教員からのメッセージ
The purpose of this course is to help students improve their foreign language proficiency, understand foreign cultures, and acquire the knowledge required in a globalized society. This course will help students improve their communicative ability and master basic skills for discussion and presentations.
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。

Students are strongly encouraged to participate actively in the class and
bring topics of their own up for presentation and discussion.