2010年度 シラバス情報詳細

●科目区分
言語文化T

●科目名
英語(上級)
●主担当教員名
鈴木 繁夫

●単位数
2単位

●開講時期
V 期
月・2
●対象学部
工学部U系



●本授業の目的およびねらい
学会や社会で求められるプレゼンテーションを行えるよう、リーディング・スピーキング

・リスニング・ライティングの各能力を高め、また4技能の統合を目指すことを目的とす

る。研究拠点大学たる名古屋大学の学生に相応しい学術英語を使いこなす能力を、実際の

運用を前提とした学習活動を通して養う。自分の考えをその根拠とともにいかに説得力あ

る論理的な英文に組み立てるかというこれまで英語(基礎)・(中級)で養った知識・技

能と、英語(コミュニケーション)で培ったコミュニケーション能力に加え、プレゼンテ

ーションに必要な知識や技能を習得し、学術英語を使いこなす能力を更に発展させる。 


●履修条件あるいは関連する科目等
言語文化科目T 言語文化科目U                         

                                        

                                        


●授業内容
We are going to use a textbook, Dynamic Presentations: Skills and Strategies for

 Public Speaking. As this long title implies, students will work on understandin

g presentation skills through using English. Each unit provides students with re

al-life contexts for various authentic purposes. Students are required to use kn

owledge and skills learned in their prior Academic English classes when they pre

pare and perform their own presentations throughout this course. In the classroo

m, students work in pairs or in groups to acquire presentation skills, and they 

also review and criticize each other's work when they are actively engaged in ex

ercises assigned in the textbook.                                               

All the members in the class should try to express themselves in English, althou

gh they are not expected to use completely flawless, standardized English.      

The students are required to prepare for all the exercises in each unit in the t

extbook together with one in the e-learning materials. They are asked to have a 

review quiz for each unit both in the textbook and in the e-learning materials a

t the beginning of each lesson.                                                 

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                

                                                                                


●成績評価の方法
80% of the grade will be based on the class-based activities described above inc

luding quiz for the textbook and attendance.                                    

                                                                                



●教科書
Michael Hood, Dynamic Presentations: Skills and Strategies for Public Speaking K

irihara Shoten                                                                  

                                                                                


●参考書
None                                                                            

                                                                                

                                                                                

                                                                                


●注意事項
対面授業に加え、課外学習として電子教材を課し、その消化率と、当該教材に関連する試

験の成績に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。              

                                        

                                        



時間割一覧へ戻る