2016年度 シラバス情報詳細

●時間割コード
20160035305

●科目区分
言語文化Ⅰ

●科目名
英語(上級)
●主担当教員名
S.McGuire

●単位数
2単位

●開講時期
Ⅲ期
金・3
●対象学部
農学部



●本授業の目的およびねらい

学会や社会で求められるプレゼンテーションを行えるよう、リーディング・スピーキング・リスニング・ライティングの各能力を高め、また4技能の統合を目指すことを目的とする。研究拠点大学たる名古屋大学の学生に相応しい学術英語を使いこなす能力を、実際の運用を前提とした学習活動を通して養う。自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかというこれまで英語(基礎)・(中級)で養った知識・技能と、英語(コミュニケーション)で培ったコミュニケーション能力に加え、プレゼンテーションに必要な知識や技能を習得し、学術英語を使いこなす能力を更に発展させる。

●履修条件あるいは関連する科目等

Some familiarity with computers helpful, but not necessary.

●授業内容

Students will write and deliver at least one speech on a topic of their choice. They will learn tto research speech topics, to elicit and respond to other classmates' opinions, and to give and receive constructive feedback on written drafts and speeches. The activities each week will depend students’ interest and ability.

1 Introduction to class / Physical Message - Posture & Eye Contact
2 * Informative speech, gestures
3 * Informative speech/layout speech
4 * Layout speech / voice inflection
5 * Voice inflection / introduction to the story message
6 The Story Message - Introduction
7 * Persuasive speech
8 * Transitions & sequencers
9 * Persuasive speech Body / textbook assignment
10 * The conclusion
11 * Persuasive speech conclusion
12 The Visual Message - Making / Explaining Visual Aids
13 Finishing Up Presentations / Dress Rehearsal for Final Speeches
14 Final Speech Presentations
15 Final Speech Presentations


●成績評価の方法

30% of your grade is based on eFace(20%) and a standardized test(10%)
70% of your grade is based on: Classwork(30%); Homework(20%); Final Speech(20%)

●教科書

Harrington, D., & LeBeau, C. (2011). Speaking of Speech. Macmillan Education. ISBN 477736271X, 978-4777362714

●参考書

無し

●注意事項

対面授業に加え、課外学習として電子教材を課し、その成績に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。なお、5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。初回の授業を欠席し課外学習教材を受け取っていない場合は、Eラウンジにとりに行くこと。

●本授業に関する参照Webページ

sagehills.net

●担当者からの言葉(Webページのみ表示)

Classes who took this course with me before had a great time learning how to use presentation software and really seemed to enjoy working with other students. They listened carefully and gave each other very good advice on how to improve their presentations. I hope this year’s class will be the same! We will also get some practice learning to express and support our opinions in a way that students find enjoyable and useful.


時間割一覧へ戻る