2019年度 シラバス情報詳細

●時間割コード
20190031307

●科目区分
言語文化Ⅰ

●科目名
英語(上級)
●主担当教員名
TOOHEY David

●単位数
2単位

●開講時期
Ⅲ期
月・3
●対象学部




●本授業の目的およびねらい

学会や社会で求められるプレゼンテーションを行えるよう、リーディング・スピーキング・リスニング・ライティングの各能力を高め、また4技能の統合を目指すことを目的とする。研究拠点大学たる名古屋大学の学生に相応しい学術英語を使いこなす能力を、実際の運用を前提とした学習活動を通して養う。自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかというこれまで英語(基礎)・(中級)で養った知識・技能と、英語(コミュニケーション)で培ったコミュニケーション能力に加え、プレゼンテーションに必要な知識や技能を習得し、学術英語を使いこなす能力を更に発展させる。

●履修条件あるいは関連する科目等

None

●授業内容

1. Introduction
2. Culture in English Speaking Countries
3. Culture in English Speaking Countries
4. Culture in English Speaking Countries
5. Student Speeches on Culture in English Speaking Countries
6. Subcultures
7. Subcultures
8. Subcultures
9. Student Speeches on Subcultures
10. The Environment
11. The Environment
12. The Environment
13. Student Speeches on the Environment
14. Student Report Speeches
15. Student Report Speeches

[Schedule subject to change]


●成績評価の方法

Way of evaluation, how to evaluate: Student speeches 30% Student Report Speeches 30% class participation 20% e-learning activities done outside of class 20%

●教科書

None, the teacher will provide handouts with readings and questions to the students.

●参考書

Please bring an English language dictionary to class.

●注意事項

対面授業に加え、課外学習教材「eFACE」を課し、その成績に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。なお、5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。

●本授業に関する参照Webページ

None

●担当者からの言葉(Webページのみ表示)

課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
In this class, students will read about, practice presentations during short speeches, and learn to do presentations on serious issues using logically arranged evidence. These 3 speeches will allow students to explore issues that interest them within the selected class topics. They will improve sentence level writing and communication (in reading questions discussed in class) and at the paragraph and essay question in presentations and reports. We will explore the following topic: culture in English speaking countries; subcultures; and the environment. Students will create a report about a subject of their choosing, using English language sources, and present it to class. Students will also improve their listening skills by listening to class lectures, watching English language documentary films and listening to music with English lyrics.



時間割一覧へ戻る