●本授業の目的およびねらい
リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高める授業。日常会話、さらにはディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を養成する。
|
●履修条件あるいは関連する科目等
NONE
|
●授業内容
Using a variety of activities(including pair and group work) students will cover a variety of topics. The course will generally proceed at a pace of one textbook unit per week. In addition to the textbook some handouts will be given.
|
●成績評価の方法
In addition to the percentage of the grade for TOEFL-ITP (50%, See special instructions.) students will be assessed on class performance and a number of class tests (50%)
|
●教科書
Impact Listening 2 Robbins/MacNeill (Pearson Longman)
|
●参考書
NONE
|
●注意事項
対面授業に加え、課外学習として、英語(コミュニケーション)用「ぎゅっとe」リスニングを課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。また、TOEFLITPの成績(Listening、Structure)の評価を30%とする。5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。
|
●本授業に関する参照Webページ
|
●担当者からの言葉(Webページのみ表示)
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。 Students are strongly encouraged to participate actively in the class and bring topics of their own up for presentation and discussion.
|