●本授業の目的およびねらい
リスニングとスピーキングを主としたコミュニケーションの能力を高める授業。日常会話、さらにはディスカッションやプレゼンテーションのための基礎力を養成する。
|
●履修条件あるいは関連する科目等
None.
|
●授業内容
Week 1: Secret Wishes Week 2: TED Talks: Half a Million Secrets Week 3: Changing Climate, Changing Minds Week 4: TED Talks: How I Swam the North Pole Week 5: Unexpected Discoveries Week 6: TED Talks: Happy Maps Week 7: The Business of Style Week 8: TED Talks: Forget Shopping. Soon You'll Download Your New Clothes. Week 9: Engineered by Nature Week 10: TED Talks: Why I Make Robots the Size of a Grain of Rice Week 11: Lending a Hand Week 12: TED Talks: Should You Donate Differently? Week 13: Less Is More Week 14: TED Talks: Less Stuff, More Happiness Week 15: Justice in the Jungle
|
●成績評価の方法
classroom activities (40%), vocabulary texts (10%) e-learning outside of class (20%), and TOEFL-ITP listening and structure scores (30%)
|
●教科書
Jessica Williams, 21st Century Communication 2: Listening, Speaking, and Critical Thinking
|
●参考書
None.
|
●注意事項
対面授業に加え、課外学習として、英語(コミュニケーション)用「ぎゅっとe」リスニングを課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。また、TOEFLITPの成績(Listening、Structure)の評価を30%とする。5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。
|
●本授業に関する参照Webページ
|
●担当者からの言葉(Webページのみ表示)
課外学習の説明資料は、アカデミック・イングリッシュ支援室のサイト ( http://elearn.ilas.nagoya-u.ac.jp/access/ ) からダウンロードすること。
|