2017年度 シラバス情報詳細

●時間割コード
20170025304

●科目区分
言語文化Ⅰ

●科目名
英語(中級)
●主担当教員名
W.M.Jones

●単位数
1単位

●開講時期
Ⅱ期
金・3
●対象学部
文学部



●本授業の目的およびねらい

本授業は、学術的な英文に関する基礎的なリーディング能力とライティング能力の養成を目的とする。そのねらいは、研究拠点大学である名古屋大学の学生にふさわしい学術英語を使いこなす能力を身につけるところにある。論理的な英文のカギとなるエッセイの構造に着目し、目的に応じて必要な情報をいかに読みとるか、また逆に、自分の考えをその根拠とともにいかに説得力ある論理的な英文に組み立てるかを学ぶ。将来、専門の論文を英語で読んだり書いたりする時に、指針となる英文構成法の基礎、および実際に役立つ英語表現を多く習得する。

●履修条件あるいは関連する科目等

None

●授業内容

Initial assessment of current writing level will be used to evaluate minimum
standards of acceptability. Once students have reached minimum standards, we
will advance to paragraph reading and writing in detail.

Various paragraph constructions such as introduction, body, and conclusions will
be examined and analyzed, practiced, self-evaluated, peer-evaluated, and
Instructor-reviewed. Students will be encouraged to develop pre-writing,
drafting, revising and editing skills so that they are better equipped to
express themselves on a range of topics. Pair and group discussions of paragraph
strengths and weaknesses will allow students to learn from other anonymous
students' writings. As writing is a time-intensive activity, students unable to
complete assignments in class will be required to do homework.

Upon successful completion of the course, students should be able to write an
acceptable essay (Introduction, Body, Conclusion) on a general or major-specific topic.
Common vocabulary will be introduced so that students can write and
read more proficiently with major-related terms they will likely encounter both
in academic and professional environments.

●成績評価の方法

Gyutto-E 20%, in-class and out-of class writing assignments 30%, in-class participation and effort 20%, final exam 30%.

●教科書

None

●参考書

None

●注意事項

対面授業に加え、課外学習として、英語(中級)用「ぎゅっとe」リーディングを課し、その消化率に基づく評価を授業全体の評価の20%とする。またTOEFLITP(Reading)およびCriterionの評価を30%とする。なお、5回以上欠席をした場合、「欠席」の評価がつく。履修取り下げ制度は採用しない。

●本授業に関する参照Webページ



●担当者からの言葉(Webページのみ表示)

Students will be required to bring a deck of playing cards (trump cards)
to each and every class. This will be used for learning, teaching, practicing,
reviewing, etc.


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